.ramadhan 28.

Bismillahirrahmanirrahim,

Current reading : 110 mutiara kata Nik Abdul Aziz Nik Mat sepanjang 2010.

“Tapak kaki kita kalau dah keras, pijak paku dan duri pun tidak terasa apa  sebab tumitnya dah keras. Tetapi kalau tapak kaki yang lembut,terpijak duri sikit je terus sakit dan berdarah. Demikian juga hati, kalau ia dah keras tak terasa lagi bersalah kalau buat dosa.Sebab itu jangan sampai hati kita keras sampai tak terasa bersalah untuk buat maksiat..”
Semoga Allah s.w.t  melindungi hati-hati kita daripada keras akibat banyaknya dosa.

“Sekali-kali tidak (demikian),apa yang selalu mereka usahakan itu menutupi hati mereka.”-[Al-Muthaffifin;14]

-semoga berpeluang..berkesempatan lagi untuk bertemu Ramadhan tahun depan.
-dear readers, selamat sibuk2 di rumah, di dapur..tolong menolong menyambut syawal yg mulia J

Comments

zue anak sudin said…
wawaaaaaa!!! sunyi rumah ni tanpa ko. hehe.... SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI! sory la... i dont hv money la nak beli2 kad raya neh. huhu...

btw,lagu siti???? hehe....
12-21 said…
mcm mnarik jer bku tuk guru tuh..=)
nati nk kne bli gak ni..hehe

lgu rayo doh ko?? lek lu =D
Musafir Melayu said…
Salam...

Terima kasih atas perkongsian.

p.s: haha (gelak kat zu yang kena pergi kelas pagi tadi)
najihah iman said…
@zue,
hii..same lah ak x sempat nak bli kad raye tahun ni..-.-
umah sunyi?! hakhak.. x de org utk dibuli ke? :P

@12-21,
smua bku2 tok guru superb..
terkesan.

@musafir melayu,
hakhak..zue bdk baik..sian dia :D

Popular Posts